Jornades #TrioLaVida a la Universitat de Lleida

Les Jornades #TriolaVida són una proposta del Pla Director de salut mental i addiccions, de la Direcció General de Planificació i Recerca en Salut (Departament de Salut) i s’organitzen conjuntament amb les universitats de Catalunya.

Jornades #TrioLaVida a la Universitat de Lleida

5 i 6 de març de 2024

El suïcidi va ser, l’any 2021, la primera causa de mort entre les persones de 15 a 34 anys. Per això, la prevenció del suïcidi en la població jove és prioritària avui a Catalunya. Aquestes jornades cerquen debatre i trobar eines efectives de prevenció del suïcidi i conscienciació en l’entorn universitari, a través d'un diàleg obert sobre aquest greu problema.

Dimarts 5 de març

10h: Presentació de les Jornades

Espai: Vestíbul principal de l’Edifici polivalent 1, Campus de Cappont

10 a 14h: Fira d’entitats de salut mental i carpa amb professionals del SEM

Espai: Vestíbul principal de l’Edifici polivalent 1, Campus de Cappont

12:30-14h: Taller formatiu de prevenció del suïcidi adreçat a PDI i PTGAS: detecció de signes d’alarma i primers auxilis.

Espai: Aula 1.11 Edifici Polivalent 1, Campus de Cappont

Inscripció

15:30-17:30h: Taller formatiu de prevenció del suïcidi adreçat a estudiants: detecció de signes d’alarma i primers auxilis.

Espai: Aula 0.29 Edifici Polivalent 1. Campus de Cappont

Inscripció:

Dimecres 6 de març

16-17:30h: Taula-col·loqui al voltant de “La salut mental de l'alumnat universitari. Tenim preguntes. I respostes?” amb experts en salut mental de la UdL.

Espai: Auditori; Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera. Campus de Cappont

18-19:30h: Projecció del documental “Bailar la locura” i col·loqui posterior

Projecció del documental “Bailar la locura”, una pel·lícula que mostra el procés creatiu d’una coreografia de dansa contemporània que gira entorn dels límits entre la normalitat i la bogeria, i es tracten sense prejudicis temàtiques centrals en relació amb la salut mental com són l’impacte de rebre un diagnòstic de trastorn mental, els deliris, el tractament farmacològic, les autolesions i el suïcidi. L’objectiu és trencar el tabú que envolta els problemes de salut mental i reduir l’estigma envers les persones amb problemes de salut mental.

El col·loqui posterior comptarà amb la presència de Maiol Virgili, que ha codirigit l’obra.