Míriam Ferrer, publica l'article ”Ketogenic diet promotes tumor ferroptosis but induces relative corticosterone deficiency that accelerates cachexia”

Míriam Ferrer, graduada en Ciències Biomèdiques per la Universitat de Lleida i premi Impuls de la Facultat de Medicina del Grau de Ciències Biomèdiques l’any 2017, ha publicat l’article titulat ”Ketogenic diet promotes tumor ferroptosis but induces relative corticosterone deficiency that accelerates cachexia” a la revista d’alt impacte Cell Metabolism

Míriam Ferrer (Lleida, 1995), graduada en Ciències Biomèdiques per la Universitat de Lleida i premi Impuls de la Facultat de Medicina del Grau de Ciències Biomèdiques l’any 2017, ha publicat, aquest mes de juny, a la revista d’alt impacte Cell Metabolism, l’article titulat ”Ketogenic diet promotes tumor ferroptosis but induces relative corticosterone deficiency that accelerates cachexia”,  del qual n’és primera autora.

Després de graduar-se a la Universitat de Lleida, Míriam Ferrer va realitzar un Màster de Medicina Translacional a Cambridge. Posteriorment, va obtenir una beca de la “Fundació La Caixa” per realitzar els estudis de post-grau a l’estranger i va realitzar la seva tesi doctoral a Cambridge estudiant el càncer de pàncrees. Actualment està realitzant el seu post-doctorat al Cold Spring Harbor Laboratory (CSHL), amb el professor Tobias Janowitz, amb qui ha publicat aquest article. L’estudi demostra que els efectes anticancerígens de les dietes cetogèniques en tumors amb nivells elevats de IL-6 no resulten en una major supervivència si no en una caquèxia que, de forma general, desemboca en un efecte negatiu en la supervivència dels ratolins. Aquest estudi destaca la importància de tenir en compte no només l’efecte de les intervencions sobre el tumor si no també sobre els efectes de l’hoste, i pot ser molt rellevant en la recerca clínica centrada en intervencions nutricionals en pacients amb càncer.