El doctor Xavier Matias-Guiu, cap del Servei d’Anatomia Patològica de l’HUAV, reconegut amb el premi Helga Salvesen

Atorgat per la Societat Europea d’Oncologia Ginecològica durant la celebració del congrés més important del món en aquesta matèria.

El cap del Servei d’Anatomia Patològica de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida i Hospital de Bellvitge, Xavier Matias-Guiu, ha estat distingit amb el premi Helga Salvesen per la seva contribució a la recerca en matèria d’oncologia ginecològica. El guardó l’entrega la Societat Europea d’Oncologia Ginecològica (ESGO) i serveix com a reconeixement a l’excel·lent tasca de la metgessa noruega Helga Salvesen, traspassada el 2016 i referent en la investigació del càncer ginecològic. El guardó es va entregar en el marc del congrés de l’ESGO, celebrat a Barcelona del 7 al 10 de març.

“És un gran honor rebre aquesta distinció, la Dra. Salvesen va fer aportacions molt rellevants en ginecologia i és una figura referent per mi”, apunta el Dr. Matias-Guiu. Durant la seva trajectòria, Matias-Guiu ha propiciat grans avenços en càncer d'endometri i contribucions a la investigació translacional en oncologia ginecològica. El Dr. Matias-Guiu remarca la importància dels patòlegs en la gestió multidisciplinària del càncer, especialment en el disseny d’assajos clínics que desenvolupin o investiguin una prova de biomarcadors.

Matías-Guiu és també president electe de la societat Europea de Patologia i catedràtic de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL).

Lleida, 11 de març de 2024