Mig miler d'alumnes, a la 2a Jornada Stat Wars

Activitats lúdiques per aprendre la importància de la bioestadística

Un total de 570 alumnes de 10 centres de secundària de les comarques de Ponent han participat aquest dimecres, 20 de novembre, a la segona jornada Stat Wars de la Universitat de Lleida (UdL). L'activitat, organitzada pel professorat de Bioestadística de la Facultat de Medicina de la UdL i l'ICE, compta enguany amb la col·laboració de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i la Xarxa Nacional de Bioestadística (BIOSTATNET).

L'estudiantat de quart d'ESO i 1r de Batxillerat ha gaudit d'un espectacle interactiu a l'Auditori del Centre de Cultures, al campus 1 d'octubre, en el que ha pogut descobrir que vivim en un món ple de dades i que l'estadística ""és útil per a moltes coses, com ara estudiar el canvi climàtic, combatre malalties, decidir millor, resoldre problemes complexos, i trobar allò que busquem", expliquen els organitzadors.

L'objectiu és que els joves aprenguin jugant i divertint-se. Per això, han participat en diferents concursos, alguns individuals i altres en grup, per resoldre problemes quotidians mitjançant tècniques estadístiques. A la sessió també van prendre part tres personatges de la Legió 501-Spanish Garrison: Darth Vader, un soldat de les tropes imperials i un petit jawa, que també van manifestar interès per l'estadística i van col·laborar en el repartiment de premis, amb la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat de la UdL, Montse Rue.

Stat Wars és una idea original de la Universidad Carlos III de Madrid. A banda d'aquesta institució i de la UdL, enguany també hi participen les universitats Autònoma de Barcelona, Politècnica de Catalunya, Almeria, Castella-la Manxa, Navarra, País Basc, Salamanca i València.