L' IRB el principal centre d'investigació a Lleida, demana més suport institucional

IRBLleida-1
Investigadors de l'Institut de Recerca Biomèdica als jardins de l'Arnau de Vilanova

L'Institut de Recerca Biomèdica és el principal centre d'investigació de Lleida. El 2016 tenia 393 investigadors-47 d'ells principals-,26 projectes competitius, 179 assajos clínics i 214 publicacions científiques, més de la meitat a les revistes de més impacte.

"El repte és la necessitat imperiosa d'aconseguir fons. Tenim un edifici nou amb dificultats econòmiques per moblar-lo. Els projectes no es fan sols, necessitem d'una massa crítica d'investigadors principals que els escriguin i això depèn de tenir més contractes a la Universitat i a l'Hospital. Necessitem que les institucions es comprometin", va afirmar Elvira Fernández, directora del Centre. Les àrees prioritàries són l'envelliment, les malalties cròniques, el càncer i grans projectes per a bases de dades big data amb les quals avançar en medicina personalitzada.

També es potenciarà la col·laboració amb Agrotecnio en l'àmbit alimentari i el treball amb models pocins al Creba.