Plantegen un test psicotècnic per estudiar Medicina

Que determini si els futurs metges tenen empatia amb els pacients i suporten la pressió || Podria repetir-se a tercer

Els futurs metges i metgesses, a banda d’obtenir una nota molt elevada a la selectivitat, hauran d’enfrontar-se a un test psicotècnic que determini si tenen habilitats com l’empatia per tractar amb pacients i si són capaços de suportar una gran pressió sense desequilibrar-se psíquicament.

A la Universitat de Lleida, el curs passat la nota d’accés va ser d’un 12,293, la més alta de totes les titulacions. La degana de Medicina, Anna Casanovas, va explicar que totes les universitats detecten estudiants que són acadèmicament brillants però no suporten la pressió (manifesten brots psicòtics o depressió, per exemple) o no tenen habilitats de tracte personal, i que alguns abandonen els estudis, fins i tot quan ja són al MIR. Va remarcar que els degans de les vuit facultats de Medicina de Catalunya que formen part del grup de treball per millorar la formació d’aquests estudis, a més d’altres experts, estan dissenyant com hauria de ser el test i si hauria de repetir-se a meitat de la carrera, a tercer curs. Per accedir als graus d’Educació ja hi ha una prova d’aptitud personal (PAP).

La consellera de Salut, Alba Vergés, creu que a la carrera de Medicina “serviria per seleccionar estudiants amb un perfil de valors més humanístics. Volem uns professionals que tinguin coneixements, però també valors humans”.

Font: diari segre 06/11/19