Més de 700.000 euros en tres anys per a la investigació biomèdica

Atorgats en la resolució provisional del Pla Estratègic de Recerca i Innovació i Salut

La resolució provisional del Pla Estratègic de Recerca i Innovació en Salut (PERIS) 2016-2020 del Departament de Salut atorga més de 700.000€ a l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida Fundació Dr. Pifarré. Són per a incorporació de científics i tecnòlegs (321.204,39€), intensificació de professionals d'infermeria (90.000€) i programes de recerca orientats (291.083,71€). Pel que fa projectes orientats a l'atenció primària no s'ha obtingut cap finançament.
Aquests diners permetran incorporar tres investigadors durant tres anys en els grups de recerca consolidats de la Universitat de Lleida: Patologia respiratòria, Nefrologia experimental i Grup de càncer; fomentar la recerca en el personal d'infermeria amb substitucions parcials de la seua dedicació assistencial; col·laborar en un programa de recerca de la Fundació Institut de Recerca de l'Hospital de Santa Creu i Sant Pau; i posar en marxa dos programes més de recerca.
Es tracta d'un estudi sobre l'imagenoma de l’envelliment, compartit amb l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona (IDIBGI) i, d'un altre, sobre la susceptibilitat genètica com a predictor de la pèrdua de pes i la resolució de les comorbiditats associades a l'obesitat després de cirurgia bariàtrica, del qual en formen part la Fundació Hospital Universitari Vall d’Hebron-Institut de Recerca (VHIR), la Fundació Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) i la Fundació Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT).

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL