Finalitzen les obres del nou Laboratori de Microbiologia de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova

El nou mòdul, finançat per la Diputació de Lleida i únic a la província, permetrà treballar en condicions de bioseguretat d’alt nivell

L’Hospital Universitari Arnau de Vilanova està a punt de posar en funcionament la nova àrea del Laboratori de Microbiologia, un cop acabades les obres que van començar el mes de setembre passat. El nou mòdul, ubicat a la coberta de l’actual Laboratori, té una superfície de 75 metres quadrats i permetrà treballar en condicions de bioseguretat d’alt nivell. Està previst que el nou mòdul entri en funcionament el proper dimarts, 14 de maig. Un cop obert, només hi podrà accedir el personal autoritzat. Les obres del nou equipament  tenen  un cost de 431.902 euros i han estat finançades per la Diputació de Lleida.

Concretament, el nou mòdul permetrà treballar en condicions de bioseguretat de nivell 3, en una escala de l’1 al 4 (on el nivell 1 representa el de menor risc i el 4, el de màxim risc infecciós). El nou equipament, que és únic a Lleida, compta amb pressió negativa i té previstes mesures de contenció, tant per a la protecció dels treballadors com de la comunitat i el medi ambient.

Patologies infeccioses, com és la tuberculosi, podran veure reduït el temps de diagnòstic i millorat el seu seguiment, ja que en poder fer-s’hi les analítiques amb les màximes condicions de bioseguretat no caldrà fer derivacions a centres de Barcelona. D’altra banda, cal remarcar que el nou mòdul compleix tots els requisits de qualitat exigits per la norma ISO 9001:2015, per la qual està certificat el Laboratori Clínic de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova i que assegura no només la qualitat dels resultats sinó també la seguretat tant dels pacients com del personal.

Mercè Garcia, cap de secció de l’àrea de Microbiologia del Servei d’Anàlisis Clíniques de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, ha explicat aquest matí que el nou espai “permetrà extremar les mesures de precaució a l’hora de treballar amb certs microorganismes que precisen un grau superior en la contenció de possibles riscos en cas d’un accident biològic”.

Aquest projecte continua situant el Servei d’Anàlisis Clíniques de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova com a capdavanter a Catalunya i a l’Estat espanyol. En xifres generals, el Servei rep de mitjana 3.000 peticions analítiques al dia procedents de 192 centres d’extracció. És el laboratori de referència de la regió sanitària de Lleida i del Pirineu.

Lleida, 10 de maig de 2019

Text i fotografia facilitat per Premsa UdL