Dos exalumnes de Biomedicina de la UdL, becats per fer postgraus a l'estranger

Francesc Ganau i Míriam Ferrer, en el programa de 'la Caixa'

Dos exalumnes de la Universitat de Lleida (UdL) han estat seleccionats en la 37a edició de les beques de 'la Caixa' de postgrau a l'estranger, dotades amb un global de 10,3 milions d'euros. Es tracta dels graduats en Ciències Biomèdiques Francesc Ganau Penella, premi extraordinari de la promoció 2017, i Míriam Ferrer González, segon millor expedient de la mateixa promoció.

Després de graduar-se a la UdL, Ganau -que només té una visió del 5%- va fer un màster en Bioinformàtica a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i pràctiques sobre genètica de poblacions al Centre de Regulació Genòmica de Barcelona (CRG-CNAG). Ara realitza el MSc in Quantitative Genetics and Genome Analysis en la Universitat d'Edimburg (Regne Unit).

Per la seua banda, Ferrer va fer un màster en Investigació Biomèdica Translacional a la Universitat de Cambridge (Regne Unit), especialitzant-se en l'estudi del càncer de pàncrees. Ara, amb la beca es traslladarà a la Watson School of Biological Sciences de Nova York (Estats Units).

Amb Ganau i Ferrer, enguany també han rebut la beca dos lleidatans més:  Raul Avilla, estudiant de doctorat al Royal College of Art de Londres, i Manel Baradad, estudiant de doctorat al Massachusetts Institute of Technology (Estats Units). En la convocatòria 2018, s'han seleccionat un total de 120 universitaris espanyols en règim de concurrència competitiva. Les sol·licituds han de superar una primera fase d'avaluació mitjançant el sistema de revisió paritària (peer review), i les que reben les millors qualificacions són convocades a una entrevista personal. "Tant el nombre de sol·licituds rebudes com el rigor i el nivell d'exigència dels processos de selecció garanteixen que els candidats finalment seleccionats acreditin uns nivells d'excel·lència sobresortints", destaquen els responsables de 'la Caixa'.