Ir al contenido principal de la página

Congreso Interdisciplinar para Estudiantes de Neurología y Neurociencia (CIEN2)

Información del evento
Lugar:
Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera
Dirección:

Campus de Cappont de la UdL

CIEN

Els pròxims dies 10 i 11 de març es celebrarà a la ciutat de Lleida la 1ª edició del Congreso Interdisciplinar para Estudiantes de Neurología y Neurociencia (CIEN2). Una iniciativa sense ànim de lucre que va sorgir a finals de l’any 2014, impulsada i organitzada per estudiants de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida.

Avalat per la Societat Catalana de Neurologia i per la Sociedad Española de Neurociencia, aquest congrés compta amb grans professionals del camp de la Neurologia i la Neurociència d’arreu de l’Estat.  Hi participaran 125 estudiants de Ciències de la Salut, una cinquantena d’altres Universitats i la resta de la Universitat de Lleida i l’IRBLleida. Alguns d’aquests assistents presentaran els seus treballs d’investigació i els seus pòsters científics, el quals seran avaluats i premiats pel Comitè Científic.

El CIEN2 compta amb el suport de la Universitat de Lleida, la Facultat de Medicina, l’IRBLleida i el Col·legi Oficial de Metges de Lleida (COMLleida). A més hi col·laboren empreses i entitats locals de Lleida que han donat suport a aquesta iniciativa creada i destinada a professionals en formació.

El programa del congrés es desenvolupa durant dos dies de 8 a 20h on es tractaran diferents continguts de gran interès i impacte neurocientífic. Destaquem la presència del Dr. Pagonabarraga de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona, la Dra. Dierssen del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona, el Dr. Dalmau de Centre d’Investigació Biomèdica August Pi i Sunyer (IDIBAPS) a Barcelona, el Dr. García-Segura del Instituto Cajal de Madrid i el Dr. Montero de l’Hospital Universitari de Bellvitge de Barcelona. Els tallers van a càrrec de diversos professionals de diferents disciplines, donant un caràcter més multidisciplinar i interactiu al congrés. El Dr. Prats de la Universitat de Barcelona, la Dra. Pujol, el Dr. Brieva, el Dr. Purroy, el Dr. Mauri, el Dr. Piñol, la Dra. Hernández i el Dr. Cambray de la Universitat de Lleida i el Dr. Pagonabarraga de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona seran els que els impartiran.

A més, el congrés comptarà amb múltiples activitats socials i culturals que es duran a terme en els diferents campus de la Universitat i en llocs emblemàtics de la ciutat de Lleida.

Comitè Organitzador

El Comitè Organitzador (CO) és l’òrgan principal de planificació del congrés format per estudiants de la Facultat de Medicina de Lleida. Formen un equip de treball en el que consideren la comunicació, la compenetració, la unitat, la responsabilitat i la motivació com els principals eixos per a un bon funcionament.

Comitè Científic

El Comitè Científic és un organisme conformat per professionals de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, l’Hospital Universitari de Santa Maria  i l’IRBLleida de l’àmbit de la Neurologia i les Neurociències encarregat de l’avaluació de les presentacions orals i els pòsters.