La Unitat de Mama de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, premiada en un congrés internacional celebrat a Suïssa

Ha rebut el Segon Premi a la Millor Comunicació en el congrés XVI St. Gallen International Breast Cancer Conference, per una investigació sobre els càncers de mama hormosensibles i la seva resposta al tractament de quimioteràpia abans de la cirurgia

La Unitat de Mama de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova ha rebut el Segon Premi a la Millor Comunicació en el congrés XVI St. Gallen International Breast Cancer Conference, celebrat a Suïssa del 20 al 23 de març. Serafín Morales i Ariadna Gasol, oncòlegs de la Unitat de Mama, van presentar-hi els resultats d’una investigació que han desenvolupat a l’Hospital, consistent a realitzar un perfil genètic dels càncers de mama hormosensibles.

L’objectiu d’aquest estudi és conèixer els casos de càncer que respondrien a un tractament de quimioteràpia abans de practicar la cirurgia. Els resultats de la investigació (en la qual van participar 77 pacients) han demostrat que la quimioteràpia s’hauria pogut evitar en el 37 % dels casos. Una altra de les conclusions de l’estudi ha estat que les pacients amb major risc de recaiguda són les que van presentar una millor resposta al tractament.

El títol del pòster premiat és Selection of Neoadjuvant Treatment based on Oncotype Score in Luminal Breast Cancer.