I Semana d' Europa a la UDL (del 2 al 10 de maig)

Llengües i cultures europees

El 9 de maig es commemora a tot Europa el dia en què l’any 1950 es van posar les bases del que havia de ser la Unió Europea. Després de dues guerres, que van assolar no només Europa sinó més enllà, calia avançar en la cerca de vies possibles que garantissin el diàleg i l’estabilitat en les relacions entre els diversos països europeus que, a poc a poc, es van anar sumant al concepte d’aliança política, econòmica i social. Tanmateix, ara, el 2017, sembla que la idea ha entrat en temps de crisi. En aquest context, les llengües són eines de cultura, comunicació i coneixement, que permeten anar més enllà del conflicte. Europa és un continent ric en llengües i cultures, que, quan es comuniquen, ajuden a resoldre els conflictes. Aquest és l’eix que la Universitat de Lleida ha volgut establir com a central per a la commemoració d’aquest any, amb diverses activitats al mes de maig.
Així, el Vicerectorat d’Estudiants i el Vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària, fidels a la seua voluntat d’obrir-se a la ciutadania de Lleida i de les seues comarques, i de transmetre els valors culturals que ens agermanen com a éssers humans, us proposa, amb motiu de la celebració del Dia d’Europa el 9 de maig, un conjunt d’activitats culturals, en quatre llengües europees, durant les dues setmanes que l’envolten.
Activitats del 2 al 10 de maig obertes a tothom, fins a omplir l’aforament
Dia 02/05, a les 19 h. Sala d’actes de l’Edifici del Rectorat
Presentació de la Setmana d’Europa a càrrec de la vicerectora d’Estudiants, Neus Vila, i del vicerector d’Activitats Culturals i Projecció Universitària, Joan Biscarri
JAZZ SOUNDTRACKS amb Pilatovic-Monge Trio, formació per a piano, contrabaix i veu. Bandes sonores de pel·lícules, interpretades en anglès Organització:
Institut de Llengües
Aula de Música