Dos estudiants del Grau de Medicina de la UdL aniran al World Summit on Social Accountability (Cimera mundial sobre la responsabilitat social)

Tindrà lloc a Hammamet, Tunísia del 8 al 12 d’abril, en representació de la ONG TUSAA (Tenim un somni a l’Àfrica).quest congrés l’impulsa l’organització Towards unity for health, una ONG que col·labora amb l’OMS, i que aglutina organitzacions internacionals relacionades amb el món de la salut, així com institucions educatives de l’àmbit. L’objectiu d’aquesta cimera és promocionar la col·laboració entre els diferents organismes per tal de fomentar la educació, la investigació i la política relacionats amb la salut a nivell mundial. “Esperem poder entrar en contacte amb organitzacions que tinguin projectes similars a TUSAA, així com aprendre de l’experiència de les entitats que ja estan treballant sobre el terreny, per tal de seguir avançant en el nostre objectiu de millorar la salut maternoinfantil a Rwanda” afirma Carlota Pujol, presidenta de Tenim un somni a l’Àfrica.
Pels qui encara no coneguin aquesta formació, TUSAA neix l’any 2015 de la mà d’un grup d’estudiants de la UdL, que commoguts pel poc avenç de la salut maternoinfantil en les últimes dècades, decideixen organitzar-se i creen un projecte per tal de que, des de la seva condició d’estudiants de ciències de la salut, es pugui aportar recursos tècnics i formació en determinades zones rurals de Rwanda. Amb aquest objectiu, els diferents membres de TUSAA col·laboren amb una organització Rwandesa anomenada Rwanda Village Concept Project que també treballa en la promoció de la salut en les zones rurals d’aquest país.